Koondamishüvitise taotlemine
Koondamishüvitise taotlemiseks esitab tööandja töötukassale avalduse viie kalendripäeva jooksul töö- või teenistussuhte lõppemisest arvates. Tööandjal on õigus taotleda eelnimetatud tähtaja ennistamist, kui avaldus on jäänud tähtaegselt esitamata. Juhul, kui tööandja ei ole avaldust kindlustushüvitise taotlemiseks koondamise korral tähtaegselt esitanud, on töötukassale avalduse esitamise õigus ka töötajal või ametnikul.
Avalduse soovitusliku vormi leiate siit.
Avaldusse on kohutuslik märkida alljärgnevad andmed:
1) tööandja nimi, isiku- või registrikood ja aadress või e-posti aadress;
2) töötaja või ametniku nimi, isikukood ja aadress või e-posti aadress ning pangakonto number;
3) töötaja või ametniku töö- või teenistussuhte alguse kuupäev;
4) ametniku kogu teenistusstaaži pikkus.
Kui avaldusel märgitud tööandja esindaja ei ole kantud äriregistri B-kaardile või ei ole ametiasutuse või ametiasutuse hallatava asutuse juht, palume avaldusele lisada ka volituse .
Vajadusel võib töötukassa paluda esitada dokumente avaldusel märgitud andmete tõendamiseks.
Hüvitist saate taotleda teile sobival viisil:
- esitate avalduse e-töötukassas (kui olete tööandja);
- täidate avalduse, allkirjastate selle digitaalselt ja saadate e-postiga koondamishuvitised@tootukassa.ee;
- täidate avalduse, prindite selle välja ja viite lähimasse töötukassa esindusse või saadate postiga aadressil: Lasnamäe 2, Tallinn 11412, Eesti Töötukassa.
Alloleval aknal klõpsates käivitub video, mis juhendab, kuidas esitada koondamishüvitise avaldus e-töötukassas.