Abi erivajadusega inimese töölevõtmisel
2016. aasta sügisel pöördus Eesti Töötukassasse tööandja, kes soovis võtta tööle ratastoolis inimese. Probleemiks oli töökoha paiknemine liftita maja teisel korrusel. Tööandja teadis, et töötukassa pakub töökoha kohandamise teenust ning uuris meie juhtumikorraldajalt teenuse sisu ja tingimuste kohta. Ühise arutelu käigus otsustati paigaldada trepile tõstuk.
Kuna tööruumid olid renditud, tuli tööandjal esmalt saada majahaldaja nõusolek. Kui see oli saadud ning esmane hinnapakkumine ehitajalt võetud, esitas tööandja töötukassale avalduse töökoha kohandamiseks. Kohandamise vajadus oli põhjendatud ja tööandja omalt poolt kõik vajalikud eeltööd teinud, seega sai taotlus kohe positiivse otsuse. Pärast kohandamise halduslepingu allkirjastamist võisidki ehitustööd alata.
Väike viivitus töös tuli sellest, et tõstuki ehitamine langes suuresti jõuluajale, mil töötajatel oli kollektiivpuhkus. Seetõttu tekkis töös väike viivitus ning tellimus ei saanud tähtajaks valmis. Õnneks olid nii tööandja kui ka Rein, kelle töökohta kohandati, kannatlikud. Kui tõstuk juba Eestis oli, kulus selle paigaldamiseks vaid kaks päeva. Et Rein oli väga hinnatud ja oodatud töötaja, kujunes trepitõstuki paigaldamisest suursündmus, millest said osa nii kolleegid, majahaldaja, tõstuki paigaldanud ettevõte kui ka töötukassa esindaja, kellele langes ka lindi läbilõikamise au.
Töökoha kohandamise teenust saab tööandja taotleda nii tööle asuvale kui juba töötavale inimesele. Töökoha kohandamise võimaluste väljaselgitamiseks tuleb ühendust võtta sobiva töötukassa esindusega ja leppida kokku kohtumine juhtumikorraldajaga. Töötukassa esinduste kontaktid leiate meie portaalist, teenuse enda kohta saab lähemalt lugeda siit: töökoha kohandamine.
Janne Liik
teenusekonsultant