Liigu sisu juurde Liigu peamenüü juurde Liigu vaegnägijate bloki juurde

Meelis Paavel: Uus infosüsteem võimaldab pühendada rohkem aega kliendile

Prindi

Lisatud 27.11.2009 | Uuendatud 13.10.2011

 

2009. aasta november läheb Eesti Töötukassa ajalukku â?? kasutusele võeti kaua oodatud ning palju tööd ja vaeva nõudnud uue infosüsteemi, EMPISe, esimene etapp. Arendus valmis küll juba septembri alguses, kuid nii suures organisatsioonis ei ole võimalik uut infosüsteemi kasutusse võtta üleöö â?? see nõudis pikka planeerimist ja koolitamist. Nagu ikka suurte põhimõtteliste muudatuste puhul, ootasime ja â?? mis seal salata â?? pisut ka kartsime päeva, mil uus infosüsteem käivitub. Tänaseks on nii uus süsteem kui sellega töötavad inimesed esimesed tuleristsed kätte saanud ning on rõõm tõdeda, et oleme hakkama saanud ilma suuremate probleemideta. Loomulikult ei ole ükski tarkvara kunagi valmis. Mõistagi oleme alles pika protsessi alguses â?? süsteemi täielikuks realiseerumiseks kulub veel aasta-paar â?? kuid algus on tehtud ja hea jupike teest seljatahagi jäetud.

 

Kui püüda leida sobivaid märksõnu EMPISe iseloomustamiseks, võiksid need olla võimalus tagada kiirem teenindus ja kasutaja igakülgne abistamine menetlustoimingute läbiviimisel. Kui varem kasutusel olnud süsteem oli suuremas osas lihtne toimingute register, mis kasutajat pigem piiras kui abistas, siis EMPISe arendus on algusest peale lähtunud põhimõttest: â??infosüsteem toetagu kasutajat ning võimaldagu tal keskenduda sisulisele tööle inimesegaâ??. Võrreldes varasema süsteemiga toimib EMPIS hoopis teistsugustel alustel, seda nii tarkvara ülesehituse ja toimimispõhimõtete kui äriloogika toetamise mõttes. Esiteks juba mainitud igakülgne toetus konsultandile menetlustoimingutes, teiseks tunduvalt vähenenud kasutajapoolse eksimise võimalus, kolmandaks seosed teiste riigi andmekogudega üle X-tee. Kõik see aitab kaasa kiiremale ja kvaliteetsemale teenindusele ning â?? mis kõige olulisem â?? jätab konsultandile rohkem aega inimese nõustamiseks ja abistamiseks.

 

Uue infosüsteemi I etapi raames realiseeriti järgmised funktsionaalsused:
- töötuna arvelevõtmine ja tööotsijana registreerimine
- töötutoetuse arvestamine ja maksmine
- töötuskindlustushüvitise avalduse vastuvõtmine
- töötukassasse pöördumiste märkimine ja individuaalse tööotsimiskava haldamine
- tuumakatastroofi likvideerija eest sotsiaalmaksu tasumise avalduse registreerimine ja sotsiaalmaksu maksmine

 

Kõik infosüsteemis tehtavad otsused saavad digitaalse allkirja ning kui klient soovib, saab neid talle edastada e-posti vahendusel. Peagi lisandub võimalus näha enda kohta EMPISes tehtud otsuseid e-töötukassas ning sealsamas esitada eeltäidetud avaldusi ja broneerida külastusaega töötukassa konsultandi juurde. Juba praegu saab e-töötukassas näha enda kohta tehtud töötuskindlustus- ja koondamishüvitise otsuseid. Tagatud on andmevahetus teiste andmekogudega: näiteks on nüüd olemas seosed Rahvastikuregistri, Eesti Hariduse- ja Teaduse Infosüsteemi, Maksu- ja Tolliameti ning Ã?riregistriga ning saab kiiresti kontrollida, kas inimene õpib/töötab või mitte. Realiseerimisel on liidesed Sotsiaalkindlustusameti ning Kaitseressursside Ametiga.

 

Infosüsteemi arenduse järgmine etapp on tööpakkumiste haldamine ehk lihtsamalt öeldes, töötukassa töövahendusportaali loomine ja selle seostamine EMPISega. Kui see tehtud, saame tööotsijaid ja tööandjaid omavahel paremini kokku viia. Tööpakkumiste ja töösoovide operatiivsemaks levitamiseks realiseeritakse universaalne liides erinevate info- ja töövahendusportaalide jaoks.
Tuleva aasta esimeses pooles lisandub EMPISele teenuste halduse osa. Järgmise aasta sügiseks peab uuenenud näo saama ka töötuskindlustuse infosüsteem. Uue aasta algusest käivitub dokumendihaldustarkvara täiesti uuel platvormil. Juba varasemalt on välja vahetatud raamatupidamistarkvara.

 

Töötukassa infosüsteemide arendamise tempo oli ja on jätkuvalt ülikiire. Siinkohal suur tänu meie heale koostööpartnerile Webmediale â?? palju tööd on tehtud, veel rohkem seisab ees. Siiski võime juba täna öelda, et oleme astunud uude ajajärku ning edasi sõidame juba mitte enam hobuveoki, vaid autoga.

 

Meelis Paavel
Juhatuse esimees
 

 

Bännerile klikates jõuate Tripodi kutsetesti tegemise lehele Bännerile klõpsates jõuate tööta ja õpi veebilehele Bännerile klõpsates jõuate Minukarjäär veebilehele Bänner viib veebivormile, kus saate esitada küsimuse töötukassa karjäärinõustajale Bännerile klikates jõuate toomess.ee veebilehele

 

Kontaktid

Töötukassa bürood

E-post: info@tootukassa.ee
Töötukassa e-posti aadressidele saab saata maksimaalselt 10 MB mahuga e-kirju.

Skype: tootukassa

Infotelefon: 15501; 669 6513
(E-N 8.30-16.45; R 8.30-15.30, kuu viimasel reedel 8.30-12.30)

logo_eures01.png