Liigu sisu juurde Liigu peamenüü juurde Liigu vaegnägijate bloki juurde

Valmis töötukassa nõustamisteenuste analüüs

Prindi

Lisatud 24.09.2015 | Uuendatud 24.09.2015

62% töötukassa nõustamisteenustel osalenutest on järgneva aasta jooksul suundunud edasi teistele töö leidmist toetavatele teenustele. Lühemat või pikemat aega on aasta kestel pärast teenusel osalemist töötanud ligi pooled osalenutest.

Töötukassa tehtud analüüs näitas, et nõustamisteenused täidavad oma eesmärki: aidata tööotsijatel lahendada probleeme, mis takistavad töö otsimist, tööturuteenustel osalemist või tööle asumist.

Analüüsis vaadeldi psühholoogilisel nõustamisel, psühholoogilisel nõustamisel sõltuvushäirete korral ja võlanõustamisel osalenud töötute tausta ning nende käekäiku pärast nõustamisteenusel osalemist. Vaatluse all olid aastatel 2011 kuni 2013 nõustamisteenustel osalenud inimesed. Kolme aasta jooksul alustati psühholoogilisel nõustamisel osalemist 4059 korda, sealhulgas sõltuvushäirete nõustamisel 138 korda, ja võlanõustamisel 3823 korda. Nõustamisteenuse saajate hulk on aastate jooksul mõnevõrra suurenenud. Samuti on pikenenud nõustamisteenustel osalemise aeg, mis näitab töötukassa klientide suurenenud vajadust nõustamise järele.

Võrreldes nõustamisteenustel osalejaid teiste registreeritud töötutega, selgub, et nende hulgas on rohkem naisi, nad on keskmiselt mõnevõrra vanemad ning nende seas on rohkem erinevatesse tööturu riskirühmadesse kuuluvaid inimesi. Erinevusi on ka nõustamisteenuste liigiti – kui psühholoogilisel nõustamisel osalenute hulgas on keskmisest rohkem naisi ja kõrgharidusega inimesi, siis sõltuvus- ja võlanõustamisel osalejate seas on veidi rohkem mehi ja madalama haridustasemega inimesi.

Analüüsides nõustamisteenustel osalejate hilisemat käekäiku, selgus, et aasta jooksul pärast nõustamisteenuse lõppu on neist mõnel teisel tööle saamist toetaval teenusel osalenud veidi üle 60%. Peamiselt on osaletud karjäärinõustamisel, koolitusel ja tööotsingu töötoas.

Nõustamisteenuseid liigiti võrreldes suunduvad kiiremini tööle psühholoogilisel nõustamisel osalejad ja seejärel võlanõustamisel osalejad.

Aasta möödudes nõustamisteenuse lõppemisest ei olnud vahepealse aja jooksul töötanud ligi pooled nõustamisteenustel osalejad. Nende hulgas on rohkem erinevatesse riskirühmadesse kuulujaid, ilma erialase ettevalmistuseta inimesi ning Ida-Virumaal töötuna registreerituid, mis viitab keerulise tööturuolukorra mõjule töö leidmisel.

Nõustamisteenuste analüüsiga  saab tutvuda töötukassa portaalis: http://bit.ly/1QxUxJ3

 

Bännerile klikates jõuate Tripodi kutsetesti tegemise lehele Bännerile klõpsates jõuate tööta ja õpi veebilehele Bännerile klõpsates jõuate Minukarjäär veebilehele Bänner viib veebivormile, kus saate esitada küsimuse töötukassa karjäärinõustajale Bännerile klikates jõuate toomess.ee veebilehele

 

Kontaktid

Töötukassa bürood

E-post: info@tootukassa.ee
Töötukassa e-posti aadressidele saab saata maksimaalselt 10 MB mahuga e-kirju.

Skype: tootukassa

Infotelefon: 15501; 669 6513
(E-N 8.30-16.45; R 8.30-15.30, kuu viimasel reedel 8.30-12.30)

logo_eures01.png